Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Χριστουγεννα


Ο Καισαρ το 46 ορισε στο ημερολογιο του την 25ην Δεκεμβριου ως το χειμερινο ηλιοστασιο και ηταν οντως στην εποχη  του ετσι. Αλλα με το ημερολογιο του χανονταν τρεις μερες καθε τετρακοσια χρονια.Στις αρχες του 4ου αιωνα το παπαδαριο αποφασισε να καθιερωσει μια γιορτη για την γεννηση του Ιησου. Αφου δεν ηταν δυνατον να γνωριζει την πραγματικη ημερομηνια σχετικως, σκεφθηκε το που θα ταιριαζε περισοτερο φιλοσοφικως. Σκεφθηκε το χειμερινο ηλιοστασιο, την μεγαλυτερη νυχτα, αρα την ημερα που ακουλουθει, αρχιζουν να μεγαλωνουν οι μερες. Σαν να γεννιεται κατι δηλαδη, αφου ο,τι γεννιεται, μεγαλωνει. Η ανθρωποτητα. Ο Θεος. Ε, ορισαν λοιπον την 25ην Δεκεμβριου ως την γιορτη της γεννησης του Χριστου, την ημερα που θα γιορταζουμε ΤΑ σχετικα με την του Χριστουτηγεννα, τα Χριστουγεννα. Το παπαδαριο ομως της εποχης της αρχης του 4ου αιωνα αγνοουσε οτι με το ιουλιανο ημερολογιο παμε τρεις ημερες υστεροτερα απο την πραγματικη συμπτωση του χειμερινου ηλιοστασιου καθε τεσσερις αιωνες. Στην πραγματικοτητα το χειμερινο ηλιοστασιο συμβαιννει, απο τοτε και μεχρι σημερα και για τρεις χιλιαδες περιπου χρονια ακομη, στις 21 με 22 Δεκεμβριου, με την αναθεωρηση του σωστου πλεον γρηγοριανου ημερολογιου. Ο πάπας Γρηγοριος ειδε μεν οτι τα Χριστουγεννα δεν θα πεφτουν με το χειμερινο ηλιοστασιο αλλα αφου γιορταζονταν ηδη εδω και πανω απο δωδεκα αιωνες στη λαθος μερα κατα τρεις μερες αργοτερα, πώς να το αλλαξει τωρα ; Ετσι το αφησε οπως ειχε : να συνεχισει η γιορτη των Χριστουγενων στη λαθος μερα κατα τρεις μερες αργοτερα, στις 25 Δεκεμβριου. Ευτυχως ! Ετσι μπορουμε να γιορταζουμε εμεις τωρα ξεχωριστα το χειμερινο ηλιοστασιο, προς μεγαλην τσαντιλαν του παπαδαριου ! Το παπαδαριο προσπαθησε να καταπνιξει ο,τι το φυσικης χαρης. Ετσι προσπαθησε και με την γιορτη του χειμερινου ηλιοστασιου, που τοσο ομορφα γιορταζοτανε πριν απο τους λαους που εκχριαστιανισθηκαν μετα.. 


Τρεις διφορετικες διηγησεις για την γεννηση του Ιησου
1.     Ο Κελσιος γραφει γυρω στα 180 οτι η μανα του Ιησου ηταν πορνη και οτι ο Ιησους ηταν ο καρπος της συνευρεσης της με εναν Ρωμαιο στρατιωτη ονοματι Πανθήρας. Και οι Εβραιοι λενε στον Ιησου οπως αναγερεται σε ενα ευαγγελιο «ημεις ουκ εσμεν υιοι πορνης». "Εμεις δεν ειμαστε παιδια πορνης (οπως εσυ, Ιησου)".
2.     Ο Ματθαιος λεει πως ο Ιησους γεννηθηκε στην Βηθλεεμ, εννοωντας οτι ο Ιωσηφ και η Μαρια ζουσαν εκει στην Βηθλεεμ. Εκει λεει στην Βηθλεέμ ηρθε ο αγγελος στον Ιωσηφ, στο ονειρο του, να του πει να μην την διωξει την Μαρια διοτι η εγκυμοσυνη της ειναι ( πνευματικο σπερμα ) εκ Θεου. Αμεσως μετα ο Ματθαιος λεει (τελευταια παραγραφος του πρωτου κεφαλαιου, 25) "και ουκ εγιγνωσκεν αυτην εως ου ετεκεν υιον και εκαλεσεν το ονομα αυτου Ιησουν" Πας ο γνωριζων αρχαια ελληνικα, γνωριζει αριστα πως στην περιπτωση αυτη το ρημα "γιγνωσκω" σημαινει "κανω ερ", "γαμ." (δεν γραφω ολοκληρη την λεξη). Εξηγημενη η παραγραφος αυτη λεει "Και (ο Ιωσηφ) δεν την γά/σε μεχρι να γεννησει γιο που τον ονομασε Ιησου ). Δηλαδη ο Ιωσηφ γ/μουσ. κανονικα την γυναικα του, πλεον, Μαρια μετα την γεννηση του Ιησου. Εκει (στο σπιτι τους) ηρθαν οι μαγοι απο την ανατολη οδηγουμενοι απο ενα αστρο(!) που σταθηκε(!) επανω απο τη σκεπη του σπιτιου οπου γεννηθηκε. Εδω ειναι η ιστορια με τον Ηρωδη και την προσωρινη διαφυγη της οικογενεις Ιωσηφ στην Αιγυπτο, παλι με την συμβουλη αγγελου στο ονειρο του Ιωσηφ. Στην Αιγυπτο παλι ο αγγελος σε ενα ονειρο ειπε στον Ιωσηφ να παει τωρα στο Ισραηλ γιατι πεθανε ο Ηρωδης. Οταν εφθασε στο Ισραηλ, φοβηθηκε και απο τον γιο του Ηρωδη και ευρισκομενος σ΄αυτον τον φοβο, παλι αγγελος του λεει να παει να κατοικησει στην Γαλιλαια. Οταν εφτασε στην Γαλιλαια (διαλεξε να) κατοικησει στην Ναζαρετ.Βλεπετε την χειραγωγηση που κανει ο Ματθαιος με τον αγγελο. Παρουσιαζεται 4 φορες στα ονειρα του Ιωσηφ και ετσι στρωνεται η ιστορια με τον Ιησου να γεννιεται μεν στην Βηθλεεμ, να κατοικησει δε την Ναζαρετ. Με τον αγγελο παλι στρωνεται η ιστορια να μην μαθει ο Ηρωδης που εγεννηθη ο Ιησους διτι εμφανισθηκε στο ονειρο (παλι το ονειρο ! ) στους μαγους να μην περασουναπο παλιαπο τον Ηρωδη. 
3.     Ο Λουκας λεει εντελως διαφορετικη ιστορια. Οτι ο Ιωσηφ και η Μαρια ζουσαν στην Ναζαρετ και εκει ηρθε ο αγγελος παρουσιασθηκε μερα στην Μαρια (οχι στον Ιωσηφ) και της ειπε το "χαρμοσυνο" που ονομαζεται " Ευαγγελισμος της Θεοτοκου ". Λιγο καιρο μετα γινεται μια απογραφη που αποφασισε ο αυτοκρατωρας Αυγουστος, λεει ο Λουκας αλλα οχι βεβαιωμενη ιστορικα, επι ηφεμονος της Συριας Κυρηνιου. επειδη λεει ο Ιωσηφ κατηγετο απο την Βηθλεεμ πηρε την Μαρια και πηγε εκει. Εκει ωρηκαν καταλημα σε ενα σταβλο για να κοιμηθουν μαζι με τα ζωα. τη νυχτα η Μαρια γεννησε τον Ιησου. Τοτε ο αγγελος εφανη στους βοσκους και τους ειπε να παν να προσκηνησουν τον Ιησου, οπως και το εκαναν. Καθ' ον χρονος τους μιλουσε ο αγγελος μια στρατια αγγελων εψαλε το "δοξα εν υψιστοις Θεω, εν ανθρωποις ευδοκια". Μετα πηγαν στην Ιερουσαλημ οπου τον αφιερωσαν για λιγο (δεν μας λεει ποσο καιρο) στον ναο και μετα επεστρεψαν στην Ναζαρετ (οπου κατοικουσαν).

Δεν υπάρχουν σχόλια: